محمد صادق حاتمی

محمد صادق حاتمی

دست نوشته های محمد صادق حاتمی
محمد صادق حاتمی

محمد صادق حاتمی

دست نوشته های محمد صادق حاتمی

انبار داری پیشرفته با نرم افزار Store Pro

برای تهیه یک نرم افزار جامع برای استفاده ار شرکت ها و سازمانها و پالایشگاه ها اقدام به برنامه نویسی و تولید یک نرم افزار انبار داری با قابلیت های فراوان جانبی از جمله ارسال و دریافت پیام با قابلیت دلیوری و Hand-Over و ثبت مشخصات پرسنل همزمان در چند جدول متعدد پرسنل و اکانت های ورود به سایت و اپراتور تلفن پاسخگو مینماید.

هر بخش جداگانه مورد تحلیل و بررسی موشکافانه با حضور در هر واحد قرار میگیرد. به مرور زمان موارد را تحلیل و تهیه و در اینجا قرار میدهم.

در ابتدای طراحی هر پروژه تحت وب باید بلافاصله پس از آغاز با نصب نرم افزار ویندوزی IIS  اون رو تحت اجرای اون در آورد تا خطاها واضح تر و روشن تر نمایش داده بشوند و بتوان پروژه رو از دید کاربر دید.پس بر روی این وب سرور یک پورت تعریف میگردد که با پورت های مبحث شبکه متفاوت میباشد و در اینجا به معنی شاخه ای مجزا از مسیر IIS  پیش فرض میباشد.به معنی دیگر اینکه با معرفی یک عدد به عنوان پورت میتوان چندین وبسایت را بر روی یک  IIS  بالا آورد و به نمایش گذاشت بدون اینکه در اجرای وب اپلیکیشن دیگر تداخلی رخ دهد.

در ابتدا به معرفی اجمالی بخش های مختلف این پروژه میپردازم.

بخش های این پروژه :

 پنل مدیریت نرم افزار


این پنل شامل بخش های متعددی از جمله تایید موجودی انبار و دارایی ها و نظارت بر بخش های مختلف سایت میباشد.همچنین بطور پیش فرض گزارش کمبود موجودی انبار را دریافت میدارد . مشاهده لاگ های ورود و خروج کاربران و همچنین لیست فعالیت هایی که انجام میدهند در دسترسی این پنل قرار دارد.کاربری که دسترسی مدیریت دارد فقط توسط برنامه نویسی این دسترسی داده میشود و سپس این مدیر میتواند کاربران را ثبت نام کرده و دسترسی به بخش های متعدد نرم افزار توسط آنها داده شود.این دسترسی ها برای ورود به بخش های مختلف و انجام فعالیت های در درون آن صفحات میباشد.


برای این بخش از نرم افزار اگر نظر یا ایده ای دارید با روی باز پذیرای نظرات شما هستم


 پنل مدیریت پرسنل


نرم افزار انبار داری , دارای دو سطح دسترسی مدیریت و پرسنل میباشد که پرسنل توسط مدیریت یا همان Admin  در پنل ثبت نام میگردند و به آنها دسترسی های لازمه داده میشود.یه پرسنل میتواند در این نرم افزار دارای همه دسترسی ها باشد و یا اصلا نباشد و فقط دریافت کننده گزارشاتی باشد که  بابت موجودی انبار و یا جابجایی های غیر معمول در دارایی ها باشد.این کاربر میتواند اطلاعات را ثبت و ویرایش و یا حذف نماید (در صورت اجازه مدیریت) و گزارشات فعالیت های این پرسنل به مدیریت میرسد.در فرآیند ثبت نام پرسنل امکان تعیین جانشین و همینطور تعیین روزها ی حضور پرسنل در شرکت و سازمان نیز معین میگردد تا بعدا در قسمت پیامگذاری اگر شخص در روزهای غیر کاری قرار داشت سیستم بطور اتوماتیک پیام را به جانشین آن پرسنل ارسال میدارد.این بخش شامل امکانات ویرایش مشخصات پرسنل و همچنین حذف اطلاعات میباشد.در توضیح این دو بخش باید متذکر شوم که علاوه بر اینکه ثبت مشخصات پرسنل اطلاعات خود را با سایر بخش های پروفایل و اپراتور بروزرسانی میکند ,  ویرایش نیز همین بررسی ها را انجام میدهد و بر اساس قانون تجربی برنامه نویسان در صفحه حذف اطلاعات ,  اطلاعات به هیچ عنوان از بانک اطلاعاتی حذف نمیگردند و فقط امکان نمایش در جستجو های نرم افزار از آنها سلب میگردد.بنابر این در زمان واکشی و فراخوانی اطلاعات از دیتابیس چک میشود که این اطلاعات دارای ویژگی حذف موفق نباشند.

پس از حذف اطلاعات توسط هر کاربر که در لاگ ها هم مشخص میباشد فقط Administrator میتواند اطلاعات حذف شده را مجددا برگرداند و وارد چرخه استفاده اطلاعات کند.اطلاعاتی که حذف میشوند دیگر قابل بروزرسانی و .. نیستند تا زمانی که Administrator با برگرداندن و ریکاوری از حذف اطلاعات آن را به چرخه برگرداند.


برای این بخش از نرم افزار اگر نظر یا ایده ای دارید با روی باز پذیرای نظرات شما هستم


پنل مدیریت کاربران

در این بخش کاربران و اکانتهای انها مورد بررسی قرار میگیرد.نام های کاربری در هنگام ثبت نام نمیتوانند تکراری باشند و رمز های عبور نمیتوانند ساده باشند.ویرایش اطلاعات که حتی توسط خود کاربر در پنل شخصی خود انجام گردد در این قسمت به اطلاع مدیر میرسد که چه تغییراتی صورت گرفته است و مورد تایید و یا ویرایش مجدد مدیر قرار میگیرد.

پنل شماره های اپراتور

این قسمت مخصوص اپراتور تلفن شرکت میباشد که شماره های تماس که در صفحات مختلف ثبت نام و ویرایش اطلاعات تجمیع گردیده اند به اطلاع مدیر میرسد.علاوه بر آن میتوان در این قسمت اقدام جداگانه و مستقلی به ثبت و ویرایش اطلاعات تماس های تلفنی نمود.این قسمت میتواند هم حاوی شماره های داخلی کارمندان باشد و هم اطلاعات تماس موبایلی انان را در بر داشته باشد

 پنل پیغام گذاری

این قسمت همانطور که از نامش پیداست برای ارسال و دریافت پیام به کاربر مقصد مورد استفاده قرار میگیرد.این بخش دارای قابلیت ضمیمه کردن فایل نیز میباشد که میتواند عکس و یا فایلهای مستند باشد.هر پیام که توسط فرستنده ارسال میگردد بطور اتوماتیک در صورت خوانده شدن توسط مقصد پیام دلیوری تاریخ و ساعت ارسال میکند و فرستنده میتواند متوجه شود که پیام ارسال شده در چه ساعت و تاریخی توسط گیرنده خوانده شده و گیرنده واقعی چه کسی بوده است.چرا که اگر پیام به مقصدی ارسال شود که گیرنده در روز های استراحت کاری خود باشد پیام بصورت اتوماتیک به جانشین او ارسال میگردد.

از قابلیت های آینده میتوان به این اشاره کرد که سیستم بطور خودکار همه پیامهایی که بیش از سه روز از آنها گذشته باشد را به گیرنده بازمیگرداند تا به مقصد دیگری جهت پیگیری ارسال نماید.این تعداد روز را میتوان در قسمت تنظیمات سیستم مشخص نمود که توسط Administrator  تعیین میگردد.

هر پیام هم پس از تولید و ارسال به اولین گیرنده همه مراحل پاسخ داده شده یا فوروارد شده را گزارش میدهد و میتوان دریافت که این پیام چه مسیر هایی را طی نموده و چه کامنت ها و چه پاسخ هایی بر روی آن قرار داده شده تا به نتیجه نهایی رسیده است.(تجربه کار در شرکت تجارت الکترونیک پارسیان).

در صورت صلاحدید مدیر ، میتوان در صورت نیاز ، ارسال پیام ناشناس را نیز فعال نمود که این کار گذاشتن پیام ناشناس به صندوق شخصی را فعال میکند که افراد مختلف میتوانند بصورت ناشناس و بدون نمایش نام و مشخصات فرستنده به یکدیگر و به مدیر شرکت ، پیام ارسال نمایند...


برای این بخش از نرم افزار اگر نظر یا ایده ای دارید با روی باز پذیرای نظرات شما هستم


پنل مدیریت انبار ها


هر شرکت ممکن است در یک مجتمع دارای یک یا چند انبار باشد . بطور مثال  پالایشگاه های پارس جنوبی که واحد آی تی و تلکام که مجموعاً  ICT  خوانده میشوند ، دارای چندین انبار هستند که هر انبار یا متعلق به ابزار و وسایل بخش تلکام میباشد و یا اینکه ابزار و وسایل HELPDESK  را نگهداری مینماید و یا اینکه تلفیقی از هر دو میباشد.

هر کدام از این انبار ها،  باید گزارشی از ورود و خروج کالا به خود ارائه دهند و موجودی نهایی خود را اطلاع رسانی نمایند.ثبت ورود کالا به انبار و همچنین خروج از انبار و چگونگی هر کدام در حیطه مدیریت این قسمت از اپلیکیشن میباشد.

هر کالایی از هر انبار خارج گردد ، مطمئنا یا در اختیار کاربری قرار میگیرد مانند یک هارد اکسترنال مستقل و یا اینکه توسط یک دارایی مورد استفاده قرار میگیرد که آن دارایی نیز متعلق به کاربری میباشد.مانند یک عدد RAM  که از انبار خارج گردد در اموالی مانند یک کیس کامپیوتر مورد استفاده قرار میگیرد که متعلق به کاربری میباشد که نام آن شخص در سیستم پرسنل ثبت گردیده است.بنابر این این موجودی انبار به نام شخصی رقم میخورد که در اپلیکیشن ثبت نام گردیده و در هنگام ثبت نام نیز مشخصات این شخص به عنوان یکی از پرسنل در دیتابیس اپلیکیشن ثبت میگردد و این شخص با داشتن یک نام کاربری میتواند متوجه باشد که چه اموالی از شرکت و سازمان به نام او زده شده و متعهد به بازگرداندن آن به شرکت میباشد.


برای این بخش از نرم افزار اگر نظر یا ایده ای دارید با روی باز پذیرای نظرات شما هستم


پنل مدیریت دارایی های سیستم


این بخش برای مدیریت وسایل و ابزاری میباشد که در اختیار واحد قرار دارد.در این بخش کلیه اموال و دارایی ها بجز ریز  جزئیات کالاها لیست میگردند و موجودی ان به اطلاع مدیر میرسد.یکی از بخش های این قسمت ثبت اطلاعات Work Station ها یا همان سیستم های کیس کامپیوتر مورد استفاده در شرکت میباشد که با تیک زدن هر قسمت از آن میتوان تعیین کرد که اطلاعات آن بخش در دیتابیس ذخیره گردد.برخی از قسمت ها وجودشان در یک کیس واجب میباشد مانند هارددیسک و رم و سی پی یو و مادربورد و برخی بصورت آپشنال مانند SSD  و  هارد دوم  و  گرافیک دوم  که وجودشان برای راه اندازی یک کیس کامپیوتر واجب نمیباشد.


برای این بخش از نرم افزار اگر نظر یا ایده ای دارید با روی باز پذیرای نظرات شما هستم


 پنل مدیریت اخبار

...

 پنل گالری عکس

...

مدیریت استور درایو


برخی مواقع فایل ها و تصاویری به عنوان مستند کار میتواند مورد نیاز قرار گیرد که باید میان کاربران و یا مدیران اپلیکیشن دست به دست گردد.مانند مستند چگونگی استفاده از نرم افزار و ثبت و ویرایش و حذف اطلاعات آن و یا مستندات معرفی شرکت.و یا Hand-over  های مورد استفاده در جابجایی کاربران و مدیریت دانش آن. دانلود فایلها در این بخش میتواند با رمز دانلود مورد ایمنی قرار گیرد و از دسترس عموم خارج گردد


برای این بخش از نرم افزار اگر نظر یا ایده ای دارید با روی باز پذیرای نظرات شما هستم


نظرات 3 + ارسال نظر
مجتبی گلستان پنج‌شنبه 8 شهریور 1403 ساعت 18:36

منتظرم ادامه بدین.دمتون گرم

علوی سه‌شنبه 12 تیر 1403 ساعت 01:26

سلام صادق جان.دلت خوشه ها میشینی فرت فرت برنامه مینویسی.تو شرکت ما که همه کلید انبار دارن بجز خواجه حافظ شیرازی.کی ثبت میکنه ها

اینجا توی شرکت ما هم همینطوره داداش.غصه نخور.سیستم بی صاحاب ایرانی همینه

مهسا دوشنبه 11 تیر 1403 ساعت 06:33

درباره مدیریت استور درایو بیشتر توضیح میدین لطفا؟ به الگو از اندروید استور هست یا گوگل درایو؟

سلام و وقت بخیر.
الان مطلب رو کامل تر کردم میتونید مجددا مطالعه کنید.از صبر و شکیبایی شما متشکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد